Bursa Malaysia

top_rightads

Friday, April 8, 2011

Pengenalan

Blog ini diilhamkan dengan tujuan memberi peluang dan  perkongsian pengetahuan berkenaan aspek - aspek perekonomian dan kewangan. Ianya lebih sesuai dengan minat penulis sendiri didalam bidang ini serta agar isu-isu tertentu di dalam bidang berkenaan dapat dikupas dan dikongsi bersama. Ianya bakal ditulis di dalam bahasa Kebangsaan Malaysia agar lebih ramai golongan yang menggunakan bahasa berkenaan mendapat manfaat, berbanding dengan blog yang menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa perantara. Selain daripada itu blog, artikel dan portal berita perekonomian dan kewanganyang menggunakan bahasa Inggeris  sudah terlalu banyak terdapat di alam maya dan di media cetak yang lain.

Beberapa siri berkenaan topik tertentu yang berkaitan tentang perekonomian dan kewangan akan juga dikongsi disini. Setidak-tidaknya ianya bakal memberi peluang kepada para pembaca di blog ini memahami beberapa perkara serta isu khusus yang bakal dibincangkan dengan bahasa yang lebih mudah dan santai.Namun begitu, pembaca perlu membuat penilaian sendiri kerana apa yang diutarakan disini kebanyakannya berdasarkan kepada pemahaman, pengetahuan dan pendapat dari perspektif penulis.

Dengan adanya blog ini, penulis berharap agar bahasa bukan lagi halangan bagi setiap orang untuk memahami pengetahuan ini.Selain daripada itu apa yang penting ialah pengetahuan yang diperolehi di sini dapat dimanfaatkan dengan sebaiknya dan dikongsi semula dengan orang lain serta menjurus ke arah kebaikan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...